Short movie
BEELDEND
Hoe maak je nu een korte film? Dat leren de leerlingen bij deze activiteit.
Bij een korte film komt veel meer kijken dan alleen het filmen. We starten met storytelling waarbij de leerlingen zelf in de vorm van 6 tot 20 shots een verhaal op een storyboard maken. Deze vorm is makkelijk te koppelen aan een actueel project of thema. Vervolgens gaan leerlingen met een tablet filmen. Ze maken daarbij kennis met filmtechnieken en compositie. De verschillende rollen in het productieproces worden besproken en verdeeld. Van scriptschrijver tot regisseur, acteur of cameraman en -vrouw, voor elk type leerling is hier een rol weggelegd!

Robert Stienezen
Multimedia✓ Originaliteit ✓ Vindingrijkheid ✓ Creatief proces ✓ Trainbaar “Born to run! Dat kenmerkt mij als mens en als docent. Originaliteit, vindingrijkheid en het vermogen om traditionele patronen te doorzien en doorbreken stellen ons in staat om niet alleen probleemoplossend te ageren op situaties, maar brengt ons tot totaal nieuwe concepten en inzichten. Het belangrijkste aspect van het lesgeven vind ik het creatief proces. Creativiteit en het creatief proces zijn in mijn ogen mens-eigen en trainbaar. Kennis veroudert met de tijd, een creatieve geest houd stand voor het leven. Ik neem leerlingen graag mee in het creatief proces waar onderzoek en experiment centraal staan.” “Don't grow up, it's a trap” – Peter Pan Robert is ook in te zetten als coach tijdens het CMK-traject.
Meer informatieContact
Wil je meer informatie of een lesaanvraag indienen? Neem contact op met ons Educatieteam.
Stuur een bericht